23 tankar om ”Fråga”

1. Det gläder mig att det nu finns en sida för sgf. Den har av olika skäl legat nere alltför länge, men som sagt, nu finns den. Tids nog blir den fylld av både det ena o det andra och du som är intresserad av att bli medlem i föreningen så finns tillvägagångssättet under “om guldvaskarföreningen” vill du sedan gå med i den för endast medlemmar skapade facbookgruppen, klicka på sgf-fb-länken nederst på sidan och svara på frågorna i sidans informationsfält.
    Välkommen

1. Hej Kent. Jag känner inte till ngt om boråstrakten, men börja annars med sgu:s mineralkartor och sök på dem. Det finns ju några medlemmar i de trakterna också, så det är nog inga problem att hänga på dem.

2. Hej. Har ni medlemmar i boden eller i närheten. Funderar på att bli medlem och har letat intressanta områden och enligt sgu kan det vara bra häromkring 🙂

1. Ja boden är ju ett intressant område och visst finns det medlemmar runt boden. När du blir medlem så kan du ansluta till vår låsta grupp på fejan, där dyker det upp vaskträffar även utanför det vanliga schemat.
      Välkommen

1. Hej Björnar, I de trakterna finns det många bra platser. Ett tips är ju i bäckarna runt skutan, Husån tex. Norrut förbi Huså finns ju Gulån där en del finns. Säges komma ifrån Hästfjället.

3. Hej jag heter Mubina , jag har fått mycket intressanta diskussion med Roger Kastman som är medlem . Han rekommenderad kontakta med Anders som kan sälja pump och maskin , har ni något förslag att få Anders kontaktuppgifter ?
    MVH

1. Hej Roger här ring mig så hjälper jag dig med kontakt för at köpa det du behöver.
      Mvh Roger

4. Hej!

Jag heter Leif Jacobsson och bor på Lidingö utanför Stockholm. Jag funderar på att börja med guldvaskning och åka någonstans i sommar. Kan man få lite råd genom att gå med i guldvaskarföreningen, man behöver nog lite introduktion…

1. Hej Leif.
      På ngt sätt har jag missat ditt inlägg. Ber om ursäkt för det.
      Klickar du på länken ” om guldvaskarföreningen” så står det hur du blir medlem. Sedan får du ett medlemskort med medl.nr + vårt medl.blad.
      I det står väskträffar med plats etc.
      I fb-gruppen som bara medlemmar har tillgång uppdateras information kontinuerligt om exkursioner till nya platser vi undersöker.
      Vi letar hela tiden nya väskplatser som vi kan vara på och flera av medlemmarna har inmutningar i finland där det finns möjlighet att få vaska för en dag eller veckoavgift.
      Om du går med i sgf så får du all hjälp du behöver, hur du vaskar, utrustning som vi har utvecklat, var du skall vaskat etc. Du blir väl omhändertagen det är säkert. Så bli gärna medlem redan nu. Vi har en första träff i Borlänge i Mars så det är lämpligt som första gin att lära känna lite folk. Det är inomhus med lite föredrag, fika, försäljning av en del utrustning som kan behövas osv.
      Välkommen till ett bra gäng i skilda åldrar från ung till gamla rävar.
      Kenneth