Finland

I Finland har vi påbörjat en ny inmutning 2024.02. SGF 4 blir namnet på den och kommer att finnas tillgänglig för medlemmar i SGF. Nu väntar vi bara på registreringen av den. Även i Norge görs undersökningar. Så fort det är gjort så uppdaterar vi informationen här. Det finns några inmutningar gjorda i Finland av medlemmar enskilt, men inga medgivanden om offentlig vaskning på dessa platser har gjorts, men lär man känna dessa så går det kanske att få “kompisvaska”. En dygnsavgift kan förekomma. Nedan följer en del bilder från Finland och olika inmutningar mm.

Finlandsguld

Lite vaskguld
Det första röret efter testkörningen
Intressant stuff i Finland från Inmutningen
Då var vi igång ock en stor Guld-nugget placerad på sidan av bankern
Under hemliga prospekteringsturer blev det en del olika dredgetester. Bara tester alltså för att se om det är värt att skaffa tillståndet på just den marken.
En bit ner. Men nej, skall vi ner dit så måste ett maskintillstånd anskaffas. Så det blir highbanking i grus med spade.
Vi åkte över till några grannar o goda vänner i föreningen o våldgästade
Lotta, “Kegge”, Clements, O den oförvitlige Roger
Tack för gästfriheten
Det blir nog en o annan pilsner efter dagsverket
Roger spanar in Pelles trommel på SGF 3. Ska vi, eller inte skaffa en.
Bliré nå guld ?
Lätt att drabbas av “Kulta Kuhme”

5 tankar om ”Finland”