Om SGF

Föreningen bildades 1986 av några personer som hade  fått guldfeber. Den har sedan dess vuxit till några hundra stycken medlemmar, som även håller till  nere i Europa och har guldvaskning som hobby, plus ett flertal medlemmar som dessutom letar mineral kontinuerligt. Exkursioner på nya platser pågår mer eller mindre ständigt. Vi meddelar på vår medlems-anknutna fb-sida när vi tänker testa en plats som vi hittat guld på eller vill undersöka noggrannare.

Årligen anordnas förbestämda vask-träffar på olika platser i landet, (kommande aktiviteter) både 1 dagars o helgträffar, där vi umgås o diskuterar allt möjligt. Mkt kring guld, var det finns, hur betingelserna är, utrustning mm. Startkit + en massa annat guld-relaterat finns för nya medlemmar till försäljning.

Vaskning har vi även haft i grannlandet Finland, några medlemmar har inmutningar i egen regi och det diskuteras även bland medlemmarna om ev Norge kan bli aktuellt. Vi får se vad framtiden har att erbjuda.

Intresserad ? Välkommen att bli medlem till oss. 250 :-/år och ett medlemsskap inkluderar alla i hushållet. Då får du även vår tidskrift “guldvaskar’n”  4 ggr/år + att du får möjlighet att ingå i den slutna facebookgruppen. Där dyker det upp en hel del. Ex om någon eller några tänker undersöka en ny plats etc. Den finns till för enbart medlemmar i föreningen. Det finns goda skäl till det.

Plusgiro: 630454-7 skriv namn o adress o sätt in 250 :- så får du efter ett tag medlnr, + lite smått o gott.

När du fått ett medlemsnr. söker du Svenska guldvaskarföreningen på fb, alt. klickar på länken, svarar på frågorna o skickar så lägger admin in dig så fort han sett dig som medlem.

Här nedan hittar du länkar till ett par samarbetspartners.

Om du har för mkt guld så dekorera med det. En medlems idè

SVITH

Slangar av mindre och större typ samt kopplingar till dredgar, highbankers, olika pumpar etc. Svensk industri och teknikhandel.

En tanke om ”Om SGF”

Kommentarer är stängda.