Galleriet

Kanonväder
Många maskiner på g, men det gör inget för här finns mkt guld
En vaskplats som har gett oss mkt glädje o guld, (iaf efter svenska mått mätt) och som vi besöker då o då. Alla som besökt den har haft guld med sig hem. Nyfiken ? bli medlem.
Jo det är guld i koppen. Om det är nyttigt att dricka eller ej, det tvista di lärde om.
Nyckelringspanna som vi tagit fram o säljer på SGF
Guld i block hittat någonstans i Sverige av K.R
Härligt att hitta guld i kvarts
Hur guldet transporterats o var du skall söka
Höstmötet håller av tradition en ljuskväll
efter årsmötet o surströmmingsmiddag

Surströmming efter årsmötet (ja inte alla förståss).
Självklart har vi en gold-sniffer. Idde tyvärr insomnad hösten 2020
Silvo i stilla kontemplation
Snillet Fredholm som löser alla problem. En stor tillgång i föreningen
Fredholm o Roger på en icke officiell prosp. tur. Hittades ngt ? Ja
Dredgning på ett icke officiellt ställe som lades ut i den medlemsanknutna fb-gruppen.

Nyckelring för SGF
Guld i kvartsit som en medlem i föreningen innehar.
Hålet efter ett blocklyft
Ställningen som byggts för att kunna lyfta större block
En del av strandremsan.
Under stenblock brukar ge resultat.
Roliga vänskapliga tävlingar.
Några är snabbare än andra upp på morgonen…..guldfeber månne ?
Årsmötet som vanligt denna helg.
Efter årsmötet varje år blir det som vanligt surströmming för de hugade.
Ett härligt långbord med surströmming, snapsvisor, en hel del tok, gott att dricka o en väldigt massa skratt.
Silvo o Lena föredrar att sitta en bit ifrån “doften” men som synes vid gott mod.
Ett föredrag på kvällen om några av medlemmarnas egna inmutningi Finland som besöks i juli. Janne står vid rodret.
Kvällarna avslutas som alltid på vaskträffarna med mkt roligt som avhandlas vid brasan.
Jag har precis fått mig tillsätt en bild som
en i föreningen undrade vad jag trodde.
Bergarter som tillsammans borgar för ett riktigt resultat.
Fynd som gjorts i en sprängning av en berghäll.
En till bild från samma sprängning.
Man får guldfeber,
men som sagt, är det ngt guld i stuffen ?

4 tankar om ”Galleriet”

1. På föreningens höstmöte uppmanades medlemmar runt om i landet att söka o dela i gruppen, gärna på fb som endast medlemmar kan se, eller i vårt föreningsblad. På så sätt kan vi anordna träffar med större spridning. Det är av förklarliga skäl omöjligt för enbart ett par st som åker runt ock prospekterar geografiskt sett, för att sedan dra ihop en träff. Men varje år har vi några bestämda platser vi träffas o vaskar på. Dock ännu ej i Blekinge.
      Mvh Kenneth

1. Hej. Var håller föreningen till? 🙂
    Vilket landskap?
    Jag bor i Skåne och att gå med i gruppen är av intresse men om det är alldeles för långt att åka kan bli väldigt dyrt om ni förstår 🙂

1. Hej patrik. Såg din fråga nu, mer än ett halvår efteråt. Svaret är att vi försöker att hålla vaskträffar och engagera alla att försöka ordna lämpliga vaskplatser i sin del av landet. Vi är en del, ganska många som bor i Mellansverige och vi är väldigt aktiva här uppe. Men tanken är ju inte att vi skall åka runt i hela landet och hitta vaskplatser, även om jag försöker att leta rätt på ngn lämplig plats via andra undersökningar. Som du själv skriver skulle det bli oerhört kostsamt om bara vi skulle söka nya platser. Nu finns det ju ett område i Dalsland som ligger närmast dig, annars är det uppe i Mellansverige vi har platser på.
      Kenneth